Wednesday, 19 December 2007

Aku & perfume

Kisah ni kisah plg bodoh pernah aku alami. Bangang pun ade gak, tapi bile ingat2 balek...kelakar2. Rase nak gelak guling2 sbb bodohnya aku time tuu. Tataw laa kalo korg rse its funny or not. Tapi aku ttp nak tules..
SATURDAY-15th of December-2007
Umah kosong, x de org kecuali aku dgn Mak. Kakaf pegi PD, pegi berpoya2 [ops2 bkn..pegi buat keje]. Pagi tu, kitaorg pegi bengkel ABANG Firuz kat Sg. Buloh. Seharian suntuk kitaorg bazerkan masa kat tempat yg bising tuu. Nak baiki keta Mak yg bunyik 'Ngaun2..." [mengikut kata2 Mak] bunyik mcm ape je, mcm harimau tapi kejap ade kejap x de. Mcm chipsmore. Mule2 mcm malu gak nak pegi sbb kang bile pegi, x de lak bunyik nih. Mcm nak ngade2 lak kan. Tapi naseb baik laa lps tu formen tuu cek2, ade laa..Jd ngok-ngek2, dia baiki.
[Opening2 je nih, x de kene mengena pon]
Tghari lepak kat Carefour konon2 nak cr kain utk tudung skolah aku[ yay(lagi) sbb aku kene pakai baju putih taun dpn!!]. Tapi x jumpe, balek tuu Yah de Emol kol suro amek dia kat Serdang [jauh tuu]. Lps dah siap2 solat Asar, around kul 5..kitaorg pun pegi. Dah sampai tuu, bkn Yah dah ade, x de lagi jd aku laa yg dipertanggungjwb kene pangil [dah mmg aku slalu kene pangil]. Aku pun pegi laa Rumah dia. Eh, x kunci. Aku masok laa diam2 sbb aku malu nak jumpe kwn2 Yah. Tapi mase aku masok tuu, x de org lgsg. Aku pegi laa bilik Yah. Kunci laa pulak. Ketok2..dia bukak dgn muka msm+ muka baru bgn tido [baru bgn laa tuu]. Aku diam je laa mase masok. Dia pun terus kemas2 [baru nak kemas! Naseb baik x bebel sbb dah ade Sudoku]. Mase kemas2 tuu, aku npk laa perfume yg slalu Yah pakai. Aku tanye laa "yah x bwk ke perfume nih? X? Et pakai eh" [Jd ni laa konflik(x de konflik pon) cte nih]. Jd aku picit, kat baju, eh..x kuar pun. Lps tu aku picit2 laaaaaa byk2 kali kat tudung. Cit2..ha, baru kuar bau. Sambil2 tuu aku kibas2 laa sket, sbb mcm terletak byk. Tapi biar laa, wangi sket..
Mase masok keta, Yah kene marah ngn Mak bukan sbb lambat tp Mak kate, "Yah, perfume Yah ni busuk, pening Mak". Pastu Yah pun ckp, "Mane de Yah pakai. Tuu bdk blkg tu pakai". Hehe..aku gelak je laa. Jd diorg pun terus berbual psl masalah keta Yah yg Joyah tu. [X abes2, aku pun tataw & x nak tau psl ape] sambil menuju ke Sg. Buloh [LAGI] nak p selesaikan keta Yah. Jd, terpaksa laa pegi tpt yg sama. Aku pulak menyepi kat sudut kanan keta sambil mmikirkan mslh2 yg berlaku kat dunia kini. [dah pulak, x mungkin..aku pikir nak kawen dgn sape sbnrnya..huhu] Time tuu aku dah mula whezzing, eeeiiikk,euuiikk.[jgn ikot bunyik yg aku eja.] Tu laa tande2 aku dah mule nak asma. Mule2 ok laa mase sampai bengkel tuu, lps dah selesai mslh sana-sini [x selesai lg tuu..kan Yah?], aku pun tanye, "Yah, perfume bole nyebabkan org lelah eh?", pastu Yah pun kate ha'ah..adeh, bodoh punyer perfume Ralph Laurene Yah tu..Mule2 aku pening2, dah pulak lps tuu aku lelah. Saket lak tuu, isk2 bengang aku. Maken lame lelah aku maken terok, aku terfikir gak..'Malu ni mati sbb perfume, bodoh nya...!!'
Jd, Mak pun bwk laa keta laju2 mcm kapal terbang sbb riso tgk aku dah terok. Sampai je rumah, aku teros cr Puff2 [inhaler]. Pulak dah tu, aku x jumpe. Rase nak nangis je. Mak pun tlg cr kan. Naseb baik jumpe, aku pun puff laa 4 kali!! Pwuh, lega2..
Itu je laa cte nih, x kelakar pun. Tapi bodoh. Moral of the story is, jgn pakai perfume byk2. Dah laa busuk, memeningkan! & utk org lelah, kang asma lak..tu je laa..
huhu..malu sunguh!

2 comments:

...but I digress said...

kali ketiga baca (kali kat opis) masih tergelak.zetty kamu sangat lucu dan bodoh.hahahahaqha

::zet0ty[-_-"]:: said...

mane ade bodoh..
huhu..
comel laa..