Sunday, 16 November 2008

"Saya percaya sebab itu kamu"

Skrg nih dah pukul 1.15 pagi
aku patutnye dah kena tido
aku kan masih bayi yang comel
jadi kena tido
lagi2
esok aku ade seminar kat kdu
tapi aku melayan citer chun-hyang


Saya percaya sebab itu kamu


menangis-nangis aku
sedih giler2
waaa

aku x dpt nak komen banyak2
jadi aku ringkaskan je aa
nak tido deh~

walaupun aku x abeskan lagi marathon cte nih
walaupun dah berusaha sampai cd ke-14
tinggal 3 lagi
aku nak buat konklusi

ehem2
pakar doktor cinta nak berkata2 nih
bagi aa tepukan
acewaaah~

ok aa
bagi aku setiap manusia memang ade ego masing2
tapi kadang2 manusia x sedar yang ego yang makan kehidupan sendiri
jadi bukan aku nak nasihatkan buang ego jauh2
ego itu perlu
untuk maruah kita
untuk pendirian kita
tapi
jadilah manusia yang bijak berfikir
mampu berfikir dengan rasional
dapat mengawal emosi dengan baik
tak ke?

dan
dalam perhubungan
tak kisah aa cintan-cintun ke
kawan ke
family ke..nenek2 cucu2
makcik tukang sampah
yang ade pertalian dengan kita
perlulah dijaga dengan baik
yang paling penting
kena beri sepenuh kepercayaan
yakin dengan mereka
walaupun aku sendiri rasa
'dalam dunia yang penuh orang serba jahat nih
never trust others'
tapi kadang2 kepercayaan sangatlah penting

oh
sebelum terlupa
kena jujur ye anak-anak
kalau nak kawan
biar rupa macam nak kawan
jangan sebab kepentingan diri je
ikhlas
lillahitaala
'Allah akan bantu orang yang membantu-Nya ke jalan-Nya'
bukan mengembirakan orang tu salah satu cabang ke?
Tolonglah kalau rasa niat dah salah nak kawan dengan seseorg tuh
cepat2 mintak maaf dan dah laa
usah sakiti hatinya lagi

banyak pulak aku merepek
agaknya emosi aku dah tergangu tengok chun-hyang
haha

would like to thanks to Fariza
haha
susah pinjamkan cd kat aku
dan susah2 jadi peminat blog aku yang x seberapa
(perasan je aku nih)

1 comment:

syewe said...

lyn korea gk eh ko nh...ngutok aku je...