Saturday, 8 August 2009

Kifarah?

Tiga hari macam sebulan untuk aku. Lebih kurang dalam seminggu jugak lah aku bermaustatin kat rumah menternak lemak semata-mata. Tidur, bangun, makan, tengok tv, tidur balik. Macam school holiday pulak, sesedap rasa dragon fruit pulak. Aku sedih sebenarnya, I missed 3 days studies. Langsung tak belajar masa cuti nih. Trial dah laaaaaa nak dekat. Kadang-kadang rasa macam nak marah, bengang dengan diri sendiri. "Apasal lah tak kuat sangat? Lemah sangat, lembik!" Tapi apa nak buat, Allah dah bagi sebagai kifarah dosa.

Hari ini pun tak rasa nak sihat sangat. Perit nak batuk, nak telan roti Butterscotch pun tak larat. Kepala rasa panas, nak kata demam, aku dah habis amek Paracetamol. Serabut lah aku sekarang. Aku tak rasa tenang. Kadang-kadang aku rasa aku ni memang pandai buat alasan. Ish. Boleh je belajar kan? Aku terus-terang rasa cemburu dengan kawan-kawan aku yang sihat walafiat, boleh belajar dengan tenang-aman-dengan muka tertampal 'A1'.

Kifarah. Kifarah.

Setakat mana aku menghayati dugaaan yang Dia beri?

Mulalah nak salahkan keadaan, 'kalaulah', 'patutnya' dan sebagainya lah. Tak silap-silap salahkan kerja-Nya yang tak pernah ada cacat-celanya. Nauzubillah, moga dijauhkan!

Aku kena mandi kot. Biar otak aku terbangun, kan? =)

keadaan aku sekarang.ish.

8 comments:

. sifa . said...

aik~
baru bangun ka?

z.s said...

oi.
dah lama bangun laaaa

. sifa . said...

haha~
dah mandi lom?

maisarah sofea said...

best post ni^^
smoga trus tabah!

z.s said...

to tmah:
ehe..tyme tulis tu...blom mandi
tapi skrg dah eh~
.ish.

to maisarah sofea:
hehe.arigato.
ni mesti kawan cik siti ni kan?
nice to meet you =]

littleCaliph said...

eheh.aah kwn cik tetramethylammonium tu.
nice to meet u 2^^

. sifa . said...

OH~
JEJAK KASIH VERSI MODEN.

Ain Shah said...

zetty!saye sudah mengupdate blog saye!hehe.