Friday, 4 September 2009

up-to-date

Is been a week after the trial's exam
and another a month to go
so how? People asked me
I answered, Wallahulam

Kakaf had safely arrived India
Reading her blogs without hearing her voice
make me miss her so much
although not more than a week she left us
how I envy her happiness now :'(
I promised to go there after the SPM is done!


Alhamdullilah
15 days of fasting
makes me wonder how fast time was passing by
not more than 3 months till the SPM too =)
yeah, time is running out
and I'm going older each day
what have I done for these 17 years ago?

September had come
3 of my superb besfriends's birthday is coming
hehe.
I can't wait to give them my present =]

Tazkirah Ramadan :
Hidup dalam kesederhaan, akan menjamin ibadah yang berpanjangan dan istiqamah. Apa guna solat 30 rakaat satu malam tapi esok tak buat pun? Apa guna berkejar-kejar nak mengkhatam al-Quran; 30 juzuk pada bulan Ramadan sedangkan bulan lain al-Quran pun tak disentuhnya? Lebih baik solat 2 rakaat tapi dilakukan pada setiap hari. Untuk jadi baik, bukan ertinya duduk di masjid dan beribadah tanpa berhenti, dan tidak menghiraukan orang lain. "Nak bantu orang lain, tak perlu kenal pun boleh tolong". Wallahualam..

7 comments:

ain aj said...

CEH!tiru ayat citer nur kasih...hehe

z.s said...

haha
kantoi tak solat terawih!

Afiq Rahim said...

Your tazkirah ramadhan, short but has a very deep message in it.nice.
Alahamdulillah,

Lt. Danny Rock said...

rse sangat lain bile kat rumah dah tak dengar bunyi kedegang!! (pintu af dihentak kuat)
lebih2 lg dah tak de pelawat yang kaco yiz kat bilek selain yah yang datang bilek yiz utk tido jer huhu

z.s said...

to afiq:
haha.tazkirah orang tak banyak ilmu, sebab tu lah sikit je.hehe

to fais:
tu ah, bilik dia bersih je. sedih
=(

Lt. Danny Rock said...

cm rse len lak bile bilek bersih ni haha

amicus curiae said...

wah wah..rindu tapi sempat je ngutuk..huuu jahat ;'(

hahaha

i miss u too..