Wednesday, 20 January 2010

Memori

Dulu aku memang takde memori zaman aku kat tadika
aku tak ingat pun aku belajar apa
aku tak ingat siapa kawan aku
aku tak ingat lagu apa aku nyanyi
tapi aku ingat aku akan pura-pura tidur bila bibik datang
sebab dia nak rotan kalau siapa tak tidur
dan dia syampukan aku dengan sabun buku.

kenapa yang buruk-buruk je kita ingat?
sebab dah jadi lumrah
bila ada titik hitam atas sekeping kertas putih
kita akan nampak yang hitam je

moral : lainkali tidur bila cikgu atau bibik suruh.

penat suruh diorang tidur, lagi-lagi budak kecik tu yang suka cubit muka aku.
=]

there can be a miracle when you believe

6 comments:

nawal said...

haha! ak penah keje taska, jaga budak2 kecik..

bile ak dtg kt diorg, cepat2 diorg wat2 tido!

. sifa . said...

itula budak budak.sabar jela.
sebab awak dulu macam tu kot.hahha
kenapa budak tu suka cubit muka awak???

Lt. Danny Rock said...

hebat la awk nih.. sy nk sain bleh?

Anonymous said...

haha..
len kali aku nk suro dak2 uh serang kau smpai tumbang ;p
hehe

Una's said...

hehehe... cumil lah weh...
mesti ko tdo ngn dk2 uh skali en... hahaha

z.s said...

to nawal : ni takde nak tidur, degil cakap aku adalaah~

to timah : budak tu suka pukul takpun cubit kalau aku ugut dia, "cikgu taknak kawan dengan awk" ataupun "tak masuk syurga nakal2 gini". haha

to fais : meh shin my father.

to orang takde nama : diorang dah mula sayang, takdenya nak tumbangkan aku.

to unna : diorang selalu mintak tidur sekali. haha. curi tulang namanya.