Tuesday, 16 November 2010

Bangga

Bangga. Sampai hidung aku kembang.

Betul. Aku bangga gila ada kawan macam kau. Tak tahu kenapa. Kau bukan layan aku baik sangat. Tapi kau banyak sangat ajar aku. Ingat lagi masa aku berumur 15 tahun, kau buat aku menangis dari pukul 3.30 petang sampai 6 petang. Kau cakap semua orang tak suka aku. Hoh, hancur cahaya aku, kau tau. Yang best, semua tak suka aku, tapi kau dengan Ain terpaksa kawan dengan aku. Kau sangat kuat kelentong. Tapi aku sangat tak kisah kau banyak tipu aku sebab aku percaya kau. Setakat tipu-tipu ayam, aku tak heran. Sekarang, aku sangat rasa bangga sampai semua bulu hidung aku gugur. Semalam aku jumpa kau kat KMJ. Dengan secara tiba-tiba, aku jadi sangat semangat bila tengok kau. Fatihah. =)

Jangan lupa tau bagitau result kau. Semangat aku tuh.



Kita sama-sama gila masa form 4 kan. Kalau kau dengan Ain boleh, asal aku yang gila ni tak boleh?


Kebanggan aku juga

Apabila kita melihat kejayaan orang yang aku sayang, kita akan rasa bangga. Sedikit pun tidak merasa dengki. Malah, kita lebih rasa mahu berusaha dengan lebih bersungguh-sungguh supaya kita perolehi kejayaan seperti mereka. Kejayaan adalah subjektif. Bukan sekadar result SPM mahupun PMR. Dan aku doakan semua dapat kejayaan duniawi dan ukhrawi.

Abang Nal : Kita ada benda buruk dan juga benda baik. Tapi apa salahnya kita lebih fokus kepada pekara baik sahaja?
Kak Yah : Tapi kita perlu lihat perkara buruk juga supaya kita perbaiki kesilapan kita dan menjadi lebih baik.

Experience will touch up your life to be better.

Selamat Hari Raya Aidil Adha. Berkorban banyak makna. Dan hari ni hari jadi saya. Yeay, esok makan lodeh!

6 comments:

Filzati said...

Alhamdulillah. Aku pun bangga tengok kawan2 aku berjaya. Bagus la zety dah semangat balik :D

Wah3. Fatihah amek medic ea? Keep it up!!

Z.Sofia said...

Terima kasih Filzati =)

hidup macam donut. kadang2 kat atas. kadang2 kat bawah.

teha kat matrik baru. dia gila bio. InsyaAllah. Dr. Fatihah.

_aLiaHwaFa_ said...

zetty, mne satu abg kau ye? yang nyanyi ke yg main guitar? pape pon,congrtas masuk tv! :)

Z.Sofia said...

hakhak. abang aku yang men gitar tu. haaa.sukaaa aku tgk abang aku masuk tv

ain aj said...

zety!
aku jd gila biler ader kau jer...
kau xder aku xleh gila da..:'(

best ko dpt jumper teha!!
jeles lah..!haha

len kali dtgla gopeng jugak yer..hehe

Z.Sofia said...

hhaaa.
aku pun jadi gila bila ada kau ngan teha je!

haha. kebetulan macam ada masa sebab g jenguk atuk aku kat Tangkak. tu yang g jumpa dia + tomei. haha

haha. gopeng? ex-aku tu,